مقایسه سیستم تلفنی voip و سانترال
در پست پیش به شناسایی سیستم های voip و گونه ها کاربرد آنها پرداختیم حال سعی داریم دو نوع سیستم voip و سانترال بپردازیم
پیشنهاد راه اندازی سیستم voip برای کل سازمان ها حتی در scale کوچک به انگیزه امکانات مدیریتی توصیه میشود
انجام کنفرانس ها بدون احتیاج به پرداخت هزینه جداگانه
تلفن بین المللی مجانی در بستر اینترنت
اتصال ساده به crm ها چون دیتابیس voip از mysql میباشد به راحتی با crm های مختلف ارتباط پایدار میکند
گسترش و اضافه کردن کاربر در این سیستمها بهسادگی اتمام پذیر است و برخلاف سیستمهای اسبق بیچارگی به سیمکشی مجدد برای هر کاربر وجود ندارد.
همه سیستم های voip امکان مدیریتی مشابه : گزارش گیری از همه کاربران پیغام گذاشتن برای آنها ارسال فکسهای واصله به ایمیل. سیستم گزارش گیری در voip بسیار شفاف بوده و میتوان خروجی های گوناگون از ان گرفت pdf excel نگریستن انلاین و… .در حالیکه سانترال گزارش گیری رایجی ندارد
قابلیت برنامهنویسی بر روی گوشیهای تلفنی مثل گوشی موبایل شما میتوانید حتی با گوشی به اتفاق خارج از سازمان پاسخگوی درونی خود باشید
امکان ارائه شماره تلفنهای داخلی به شمار بالا
تلفن گویا نیرومند در voip محدودیت کانال نداریم و حتی با 200 تماس همهنگام این تلفن گویا برایشان پخش میشود ولی در سانترال پاناسونیک پس از شمار مشخصی باید برای ارتقا ان خرج پرداخت کرد
عدم محدودیت در بکارگیری یک برند خاص در سیستم سانترال برای کارایی پسندیده توصیه میشود کل تجهیزات مشابه گوشی ها از یک برند باشند اما با استفاده از voipچون بر اساس استاندارد sip پیشه میکنید این محدودیت هستی ندارد .
در چهره جابجایی شما میتوانید شماره داخلی خود را به دفتر جدید خود انتقال دهید. این رویداد بدون هیچگونه تغییر در سیستم voip، به راحتی قابلاجراست. ولی در سیستم سانترال امکان جا به جایی کارمند پیوسته با تلفن به راحتی شدنی نیست. زیرا با جا به جایی شخص به جای سایر لازم است شماره ی درونی مجددا در دستگاه وارد شود چرا که در voip کل چیز روی تلفن تعریف شده و کاربر هرجایی برود با پیوست ان تلفت به درونی خویش و سایر تنظیمات دسترسی پیدا میکند
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1